Megkezdték a Paks és Foktő közötti Duna-híd építését

A látványosabb munkálatok az év közepétől várhatók, a mederben lévő két pillért ősszel kezdik zsaluzni.

Mint minden beruházási helyszínen, úgy itt is először a földmérők jelentek meg kitűzni a létesítmény helyét és a hozzá vezető út nyomvonalát. Sajnos fák kivágására is sor került, mert a folyót mindkét parton ártéri erdő szegélyezi. Látványosabb építési tevékenység az év közepétől várható. A mederben lévő két pillért ősszel kezdik zsaluzni. A tíz támaszú műtárgy többi pillére a jobb és bal part közelében lévő kisebb szigeteken, illetve az ártér, általában nem víz alatt lévő külső részein lesz. Az alföldi oldalon Foktő közigazgatási területén épül a hídfő. A legközelebbi város Kalocsa, ezért emlegetik kalocsai hídként is a létesítményt. A hídavatást, a tervek szerint 2024 közepén tartják – írta a Teol.

A mederpillérek a hajózási útvonalon kívül helyezkednek el, ezért a kivitelezési idő nagy része alatt a folyami forgalom zavartalan lehet.

A paksi és kalocsai térséget összekötő híd három részből áll majd. Középen a mederhíd, jobbra és balra a hullámtéri hidak. A három rész különböző megoldású, de egységes szerkezetet alkot. A hullámtéri hidak háromnyílású, acél szekrénytartós gerendahidak lesznek, vasbeton pályalemezzel. A mederhíd támaszközei így alakulnak: 119 méter, 200 méter és ismét 119 méter. A merevítésről 22 méter magas vasbeton pilonok (tartóoszlopok), illetve a belőlük kiinduló kábelek gondoskodnak. Felhasználnak a kivitelezéshez többek között 18440 köbméter szerkezeti betont, 2380 méter vasbeton cölöpöt, 5600 tonna hídszerkezeti acélt. Készül 233 tonna hídkorlát és 1940 méter közúti vezetőkorlát.

#CsodalatosMagyarorszag Kövess minket Instagramon is!

Használd posztjaidnál a #CsodalatosMagyarorszag hashtaget!