Tíz éve adták át Közép-Európa leghosszabb gyaloghídját, a szolnoki Tiszavirág hidat
A híd ünnepélyes alapkőletételének napja 2009. augusztus 9. volt, melyet A szolnoki hídverés napjának kereszteltek el.
Már korábban is felmerült egy gyalogos-kerékpáros Tisza-híd létesítésének gondolata, amely összeköti Szolnok történelmi városmagját a bal parton található körgáttal védett területtel, amely a pihenés és a rekreáció Mekkája. A város önkormányzata 2007 júliusában írt ki végül pályázatot.
Az alapkőletételre 2009. augusztus 9-én került sor, az építkezési munkálatok előtti tereprendezés 2009 szeptemberében indult. A szokatlanul hideg tél és az áradások miatt a helyszíni munkálatokat fel kellett függeszteni. A szerkezetet Budapesten készítették, melyet azonban az időhiány miatt ott is szereltek össze, a 390 tonnás acélszerkezet így közúti szállításra alkalmatlanná vált. Ezért azt két uszály előbb a Dunán Titelig szállította, majd a Tiszán érkezett vissza Szolnokra.
A mintegy 500 folyó-kilométeres útra 2010. július 23-án indultak a híddarabok a fővárosból.
Szegeden a magas vízállás miatt rövidebb ideig várakozniuk kellett, augusztus 17-én érkeztek Szolnokra.
Az ünnepélyes átadásra 2011. január 21-én került sor: mintegy kétezres tömeg gyűlt össze az első világháborús emlékműnél a 15 órakor kezdődő ünnepségre.
A hidat Beer Miklós váci püspök szentelte fel, a hídon söröshordót gurítottak át, a híd tervezői és építői díszoklevelet és egy ezüstérmét vehettek át. Késő délután tűzijátékkal ünnepelték a hidat, az átkelők pedig elvihettek egy-egy darabot a hídavató szalagból.
A híd tömege 550 tonna, hossza 444 méter, ezzel Közép-Európa leghosszabb gyaloghídja. Három részből áll: egy 186 m hosszú acélszerkezetű mederhídból, az ahhoz csatlakozó kétoldali vasbeton feljáróhidakból, valamint végpontokon lévő közlekedési kapcsolatokat magába foglaló épületekből.