Zala megye csodája – a bazaltfolyosó, amit látnod kell

A bazaltorgonák hallatán bizonyára mindenki a Szent György-hegyre gondol, vagy valamelyik méltán népszerű tanúhegyünkre, amelyek nem csupán letűnt földtörténeti korok néhai magasságáról tanúskodnak, hanem ritka földtörténeti pillanatképeket is őriznek azokból az időkből, amikor a Pannon tenger hullámzott itt, és a vulkáni tevékenységek során szigetszerűen emelkedtek ki belőle kedvenc hegyeink. A tapolcai medence tanúhegyei ismert és népszerű kirándulóhelyek, ahova már csak a kilátásért is megéri felmászni

A kicsit nyugatabbra elterülő Kovácsi-hegy, amely a Keszthelyi-hegység legnyugatibb része, szinte ismeretlen még a környéken élőknek is, pedig igazán páratlan élményt rejteget. Innen nem látszik ugyan a Balaton, viszont a vadregényes, elvarázsolt erdő, ami akár egy filmkulissza is lehetne, igazi kikapcsolódást és feltöltődést nyújt mind az erdő szerelmeseinek, mind pedig felfedezőkedvű kalandoroknak.

Nagygörbő, Vindornyaszőlős és akár a zalaszántói Béke sztúpa felől is megközelíthető – attól függően, mekkora túrára vállalkozunk.

fotó © Noé Veronika | CsodalatosMagyarorszag.hu

Aki csak gyorsan kiruccanna egyet ebéd után valahova, ahol csend van, annak érdemes Nagygörbő felől érkezni. A faluban mindenhol a Sziklafolyosó táblát kell követni, ami hegynek felfelé halad.

A falu határát elhagyva a műút egyre rosszabb, de kocsival simán járható. Körülbelül 1 kilométer után sorompóba ütközünk, itt nagyon rossz az út, a szélén lehet óvatosan parkolni.

Egy öt perces meredek kapató után a kavicsos bányaút, amin haladunk, balra kanyarog tovább fel a hegyre, jól láthatóan ki van táblázva, hogy kilátó és forrás balra. Ez ne tévesszen meg minket, mi itt válasszuk az erdőbe jobbra kanyarodó kisember jelzést, és térjük rá a keskenyebb erdei ösvényre.

Húsz perc lassan emelkedő gyaloglás után érjük el a bazaltfolyosót

fotó © Noé Veronika | CsodalatosMagyarorszag.hu

Már útközben is az lehet az érzésünk, hogy rendmániás anyukánkat ne hozzuk ide soha, mert olyan az erdő, mintha óriások széjjelhajigálták volna a kőkockáikat, ám a bazaltutcába érve az ámulat csak fokozódik. 5-15 méter magas, helyenként kettéhasadt sziklák, és óriási szikladarabok közt eltörpülve haladunk. A fák helyenként magasan a fejünk fölött, a sziklákon kezdődnek, és határozottan olyan az egész, mintha maga Indiana Jones ronthatna elő bármikor akárhonnan.

Kövessük a túrajelzést, amely a Vadlány barlang tábla után hamarosan meredeken, de jól járhatóan kissé balra, felfelé ível

Fantasztikus sziklaképződmények között és fölött haladva valószínűtlenül bontakozik ki a fák között a piknikezésre kialakított tűzrakó hely padokkal.

fotó © Noé Veronika | CsodalatosMagyarorszag.hu

Itt gyakorlatilag azoknak a bazaltorgonáknak és sziklaszirteknek a tetején járunk, amelyek közt az ösvényen haladtunk. És az erdő titokzatos, legendás teremtménye is állítólag itt húzta meg magát egy tragikus szerelmi történet után egy bazaltorgonák közt lefelé nyíló barlangban. Ide nem merészkedtünk le a sötét, szűk lejáraton, ám állítólag egy több helyiségből álló, körülbelül 24 méter hosszú barlangodút rejt.

Bámészkodva, ámuldozva, kis elemózsiát elfogyasztva, fotózkodva, feltöltődve, ugyanazon az úton visszatérve, ahonnan jöttünk, ez egy kellemes délutáni kikapcsolódás, amit 2,5-3 óra alatt megejthetünk

Ha nem arra megyünk vissza, ahonnan jöttünk, a jelzést követve egy régi kőfejtőt is megkerül a túraútvonal. Babakocsival ugyan nem ajánljuk (lehetetlen), de nehézségét tekintve relatív könnyen járható túra, nyilván fokozottan a lábunk elé kell nézni!

#CsodalatosMagyarorszag Kövess minket Instagramon is!

Használd posztjaidnál a #CsodalatosMagyarorszag hashtaget!