Újra zakatol a Mátrában Gyöngyi, a gőzmozdony

2018-ban kezdődött meg a Mátravasút Gyöngyös-Lajosháza-vonal pályájának és az üzemhez tartozó járműállománynak a felújítása 635 millió forint kormányzati támogatás segítségével.

A fővárostól egyórányi autózásra található kisvasút, a Gyöngyösi Állami Erdei Vasút, vagy közismertebb nevén Mátravasút, a Mátra hegység déli oldalában két vonalon szállítja az utasokat: a Gyöngyös és Mátrafüred között húzódó sínpályán márciusban és áprilisban hétvégenként, húsvéttól november elejéig naponta, míg a Lajosházán át Szalajkaházhoz vezető vonalon márciustól novemberig hétvégéken, illetve június közepétől augusztus végéig szerdán, csütörtökön és pénteken is járnak a szerelvények.

A Mátravasút az utolsó olyan keskeny nyomközű vasút Magyarországon, amely két vonalon is menetrend szerinti személyszállítást végez.

A 2018-ban kezdődött fejlesztések révén az első ütemben a Mátravasúton több mint 7 km vasúti pálya és a hozzá kapcsolódó állomások, megállóhelyek, hidak, átereszek, árkok és útátjárók újultak meg.

A második ütem a gördülő állomány felújítását foglalta magába és összesen 13 járművet érintett: 1 gőzmozdony, 3 MK 48-as dízelmozdony, 5 BAX zárt kocsi, 3 nyitott kocsi, 1 nosztalgia kocsi.

A leghosszadalmasabb felújításon a Gyöngyi gőzös esett át

Molnár János mozdonyvezető a felújított, 490,2005 pályaszámú Gyöngyi nevű gőzmozdony vezetőállásában Gyöngyösön 2020. február 20-án. Fotó Komka Péter | MTI

A debreceni mozdonydoktornál pihenő öreg hölgy kazánrendszere, csőrendszere és futóműve is teljesen megújult.

A felújítási munkák terv szerint haladnak, így a projektzáró ünnepséget 2020. március 19-re tervezi az Egererdő Zrt – olvasható az erdőgazdaság honlapján.

#CsodalatosMagyarorszag Kövess minket Instagramon is!

Használd posztjaidnál a #CsodalatosMagyarorszag hashtaget!