Újra sínen Rezét, a gemenci erdei vasút nosztalgiagőzöse

A gőzös 2001 márciusában állt először szolgálatba a gemenci erdei vasútnál.

Debrecenben újították fel a Rezét gőzöst, amely 2001 márciusában állt először szolgálatba a gemenci erdei vasútnál.

Az erdélyi Resicabányán 1954-ben gyártott mozdony a leghíresebb székelyföldi fürdővárosban, Borszéken, a helyi ásványvízüzemben vontatott szerelvényeket, onnan került Európa legnagyobb összefüggő ártéri erdejébe, Gemencre, ahol már nem a tehervontatás, hanem a turisták szállítása a feladata.

A szertartályos, telített gőzzel üzemelő mozdony egyik érdekessége, hogy kazánjának kialakítása lehetővé teszi a fafűtést is, ezáltal sokkal gazdaságosabban tud üzemelni.

Hazánk egyetlen ártéri keskeny nyomközű erdei vasútja csaknem 30 kilométer hosszan, jellemzően a Duna mellékágai, holtágai mellett kanyarog, miközben látványos erdőrészleteket, réteket, vadföldeket érint.

Menetrend szerinti megállóhelyei közelében tanösvények, kirándulóerdők, tájjellegű kiállítások, pihenő- és játszóparkok biztosítják a minőségi ökoturizmus élményét. A bakancsos, kerékpáros és a vízi turisták kiszolgálása mellett azon kevés magyarországi kisvasutak egyike, ami még az erdőgazdálkodást is segíti és az árvíz megérkezése előtti utolsó pillanatokig a szerelvények a mentésből is kiveszik a részüket.

#CsodalatosMagyarorszag Kövess minket Instagramon is!

Használd posztjaidnál a #CsodalatosMagyarorszag hashtaget!