1,46 milliárd forintból újul meg a királyréti és a kemencei kisvasút

A herceghalmi székhelyű Híd-Tám Hídépítési Fővállalkozó, Tanácsadó és Szolgáltató Kft. újíthatja fel a Királyrét és Kismaros közötti Királyréti Állami Erdei Vasútat, valamint a Kemencei Erdei Múzeumvasutat, 1 milliárd 460 millió forintért.

Az Ipoly Erdő Zrt. tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben a nyílt tender eredményét.

A Királyréti kisvasút tervezési sebessége óránként 25 kilométer.

A kisvasút vonalán 5 állomás és 3 megállóhely található: Kismaros állomás, Morgó állomás, Hártókút állomás, Paphegy állomás, és Királyrét állomás, valamit Börzsönyliget mh; Szokolya Riezner mh; Szokolya Mányoki mh-ből áll. A kivitelezés 10 739 vfm. keskeny nyomtávú vasúti pályát érint. A tervezett vonalszakaszon 4 híd található (2 m-nél nagyobb nyílás), amelyek szintén felújításra kerülnek.

Királyréti kisvasút, fotó: Királyréti Erdei Vasút

A Kemencei kisvasút hossza a község és a Feketevölgy panzió között 3,9 kilométer. A vontatási sebesség itt csak óránként 15 kilométer. A vontatás dízel, illetve akkumulátoros villany mozdonnyal történik, de távlatilag gőzmozdony húzza a szerelvényeket.

A kivitelezés 3 867 vfm. keskeny nyomtávú vasúti pályát érint. A meglevő vasúti pálya bontása a vasanyagok deponálásával, bontott fa aljak szakszerű megsemmisítése. Utas peron felújítás: Csarna puszta mh, Kőrózsa mh, Godóvár állomás, Feketevölgy állomás. A tervezett vonalszakaszon Kemence állomás – Feketevölgy állomás között 7 vashíd, és 21 áteresz található, amelyek szintén megújulnak.

Kemencei kisvasút, fotó: Hatvani Attila

A felek december 20-án kötöttek szerződést. Indult még a tenderen az A-Híd Építő Zrt., valamint konzorciumban a Börzsöny 2020 Kft., a Pálya-Vasút Tervező és Kivitelező Szolgáltató Kft. és a Homlok Építő Zrt. is.

#CsodalatosMagyarorszag Kövess minket Instagramon is!

Használd posztjaidnál a #CsodalatosMagyarorszag hashtaget!