Mintegy 70 millió forintból P+R és B+R parkoló épült Dunakeszin

A tervek szerint 2021 és 2023 között 3000, a mostanihoz hasonló parkolót alakítanak majd ki a budapesti elővárosi vonalakon.

Dunakeszin a helyi önkormányzat és a MÁV együttműködésében jött létre új, 30 férőhelyes P+R parkoló és egy új kerékpártároló, amelyben 20 biciklit lehet elhelyezni; a 60-70 millió forintos beruházás 60 százalékát az önkormányzat, 40 százalékát pedig a vasúttársaság finanszírozta – mondta a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója sajtótájékoztatóján pénteken Dunakeszin.

A  P+R “park and ride” jelentése parkolj le, és utazz, a B+R parkoló elnevezés pedig a “bike and ride”, biciklizz és utazz kifejezésből ered.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. Fotó © Máthé Zoltán | MTI

Homolya Róbert hozzátette, a vasúttársaság számára fontos, hogy az elővárosi vasútvonalak mentén minél több ilyen jellegű beruházást tudjanak kialakítani az önkormányzatokkal. Mindezekre a fejlesztésekre szükség van, hogy az emberek könnyebben le tudják tenni az autót és az egyéni közlekedési módról a fenntarthatóbb és zöldebb közösségi közlekedésre tudjanak váltani.

Tuzson Bence, a térség országgyűlési képviselője elmondta, hogy az agglomerációban az egyik legfontosabb dolog a közlekedés és annak mielőbbi fejlesztése.

Tuzson Bence, a Miniszterelnöki Kabinetiroda kormányzati államtitkára, a térség országgyűlési képviselője. Fotó © Máthé Zoltán | MTI

Közölte, hogy az elmúlt időszakban a térségben közúti és vasúti fejlesztések is történtek, utóbbiakról megjegyezte, hogy hat darab emeletes motorvonat közlekedik majd ezen a szakaszon, amelyekkel a közlekedés kényelmesebbé válik, és remélhetőleg gyorsabb, illetve pontosabb is lesz a vasút.

Dióssi Csaba, Dunakeszi város polgármestere elmondta, a most kialakított parkoló fontosságát jelzi, hogy a beruházást nem európai uniós forrásból finanszírozták, hanem a város és a MÁV a saját forrásait csoportosította át erre a célra.

Hozzátette, agglomerációs településként Dunakeszi számára rendkívül fontos a közlekedés, amelyben kiemelt szerepe van a vasútnak, ugyanis vonattal 20-25 perc alatt be lehet érni a városból Budapestre a Nyugati pályaudvarra. Ahhoz pedig, hogy ezt a közlekedési módot minél többen tudják igénybe venni, parkolófejlesztésekre van szükség.

#CsodalatosMagyarorszag Kövess minket Instagramon is!

Használd posztjaidnál a #CsodalatosMagyarorszag hashtaget!